Sunday, April 1, 2012

MY CUTE BABY......DAESUNG (BIG BANG)......!!


He just a cute little baby......memula aku tak kenal pun mamat ni sapa and i also dont even know sapa kumpulan Big Bang ni. Since aku tak berapa melayan sangat lagu-lagu k-pop ni aku tak amik tau sangat ler perkembangan lagu-lagu korea tuh. Aku leh terbekenan kat budak ni bila aku layan Family Outing. Family Outing ni rancangan variety show sebelum Running Man dan aku rasa from the same syarikat sebab artis-artis yang depa panggil tu banyak yang pernah muncul dalam Running Man juga. Family outing ni rancangan dia artis-artis korea ni kena pi kampung-kampung kat korea tuh dan ada la rumah penduduk kampung yang dipilih untuk diorang menjalankan tugas yang diberikan. Tuan punya rumah yang dipilih tu plak disponsor sepenuhnya percutian diorang ke mana-mana pun depa nak pi janji bagi pinjam rumah. Jadi, artis2 bandar ni kenala buat kerja-kerja kampung macam bagi makan lembu ka......tanam sayur ka lebih kurang gitu la. Seronok actually tgk gelagat manusia ni. K back to daesung. He's the youngest among the family. Dilayan sebagai adik bongsu la dalam rancangan tu. Kekadang aku tengok dia cam ngengada ja tapi sometime aku rasa dia comel dan manja sangat.....huhuhu



Banyak karenah dia dalam family outing ni kalau nak dicerita. Tapi aku perasan dia bertindak sebagai penceria keadaan dalam rancangan ni. Bila dia tak ada satu episod aku rasa macam something missing. Then baru aku realise "ooo....daesung tak ada minggu ni" huhuhu.....Dalam family outing daesung ni paling rapat dengan jaesuk.....sampai digelar dumb and dumber brother sebabnya diorang ni selalu sangat buat perkara-perkara yang bangang berdua. Memang elok sangat la korang dua.... Aku suka budak ni sebab dia comel sangat. Even the way he react tu pun aku rasa comel sangat. Nak kata mamat ni ensem maybe ada akan cakap dia tak ensem sebab mata dia a bit sepet dan tak adala attractive sangat pun muka dia. Tapi sebab kekiutan dia tu menyebabkan orang sangat suka ngan karekter dia dalam tu. Dan tak silap aku dalam Big Bang pun dia lebih menunjukkan imej cute berbanding kawan-kawan dia yang lain yang aku tengok lebih kontrol hensem.





cuba tgk gambor di atas.....adakah mereka berdua nampak seperti dua beradik? bagi aku ya.....dua dua sepet (tapi daesung lagi sepet daripada jong kook) and kulit pun lebih kurang warna....and dalam family outing depa digelar small-eyed brother !! suara daesung ni nak kata tak sedap boleh tahan juga but not that unik as jong kook. daesung terkenal dengan kelebihan vokalnya berbanding ahli big bang lain. Menyanyi live pun not bad bagi aku. lebih kurang macam dalam rekod juga but kenyataannya disini for sure this cute little daesung wont able to challenge my oppa mr kim jong kook hahaha...... Apa yang nyata disini, daesung ni salah satu contoh artis yang tidak sterotaip yang cuba menjadi manusia lain dan lari dari menjadi diri sendiri. I love him the way he are and hope he kept being himself ...

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com