Wednesday, May 2, 2012

My Macho Ajuhssi........Cha Seung Won


Sila lihat gambar di atas sambil berkata "mak aih....machonya" hahaha.....itu pun kalau korang bersetuju dengan akulah yang pakcik di atas sangat macho. Actually i dont even know who is he.....aku kenal dia pun melalui program Family Outing. He appeared as one of the family guest. Memula aku ingat dia ni umur around 30 plus la kot tapi tak sangka da 40 plus rupanya umur dia. Da nak masuk kategori warga emas da. So agak terkejut la juga....sebab yela muka dia still ensem dan badan pun still tegap dan very the macho. Aku boleh tergoda sebab perwatakan dia dalam family outing tu la very cool and very the macho.....but at the same time leh gak buat lawak skit-skit. Laki macam ni lah baru best......!!



And then aku carilah serba sikit information tentang pakcik ni. Rupanya dia ni seorang model yang berjaya gak kat korea but turn out to be an actor at last. Aku search beberapa gambar dia kat runaway stage and memang menggoda gambar-gambar tu seperti di atas nu hah.....kira, memang ada bakat la untuk jadi model. Pakcik ni pun aku tgk tinggi jer.....(6 kaki 2 inci) kira lepas la untuk jadi model. Dan untuk lelaki asia nih nak tinggi macam pakcik ni susah juga.....so gunakanlah ketinggian dan kehenseman yang ada itu. Antara x-factor yang aku suka kat pakcik ni ofcourse lah mata dia......sangat menggoda and very menghairahkan. Aku suka sangat dengan mata dia hahaha (sorry....tetiber mood gatal !!)



Aku ni sebenarnya bukan jenis manusia yang sukakan lelaki bermisai dan berjanggut. sebab bagi aku serabut lah bila seorang lelaki ni simpan misai dan janggut. memanglah nampak kelakian tu sikit tapi bagi aku suma tu serabut ahahah.....but in this case pakcik ni adalah orang pertama yang terkecuali dalam kes ini. Memang sebelum ni tak ada artis yang aku minat bermisai. Pakcik ni adalah orang pertama aku minat yang berkumis dan bermisai. Gambar kat atas tu adalah dua gambar dimana dia bermisai dan tak bermisai,.....bagi aku macho banyak gambar dia bermisai tu berbanding yang tak bermisai hahaha...... So ajuhssi i love your moustache and beard !! hahaha......



Aku dengan segera mencari drama-drama pakcik ni untuk ditonton. Dan kebanyakannya drama-drama pakcik ni suma best. Antara yang best bagi aku ialah citer The Greatest Love, Athena Goddess Of War and City Hall. Tapi hampehnya, pakcik ni lebih banyak membawakan watak jahat berbanding watak hero. Yela muka dia kan nampak serius and very the jantan kan so watak jahat la lebih mengancam. Tapi apa pun bagi aku, tak kiralah dia bawa watak jahat or baik tapi kalau dia bawa watak tu dengan cemerlang, dia leh control the whole story dengan watak dia tu. Thats what this ajuhssi doing. He;s really good in his acting. Very natural and very talented. Drama dia yang paling terkesan kat jiwa aku ialah citer The Greatest Love tu la.....walaupun citer tu hero dan heroin dia tua (tak macam citer korea lain dimana hero dan heroin dia jambu dan cute) tapi jalan citer dan lakonan diorang mmg best. Pakcik ni bawa watak seorang pelakon terkenal bernama Dokko Jin yang perasan, ego, eksyen nak mampos dan jatuh cinta ngan penyanyi yang tak berapa nak popular sangat. Memang best citer ni......Digalakkan untuk layan kalau nak tau tahap lakonan pakcik ni ditaraf mana. And then aku layan Athena......bagi aku jalan citer athena ni bergerak sebab karekter pakcik ni. Very the charisma and very the outstanding kind of acting. And dia la penjahat paling macho pernah aku tonton setakat ni dalam drama korea hahaha........



aku baca dalam laman gossip korea kat internet yang berbahasa inggeris mengatakan pakcik ni kahwin time umur dia 18 tahun iaitu sebelum dia jadi model dan masuk ke dunia artis. kira dia kahwin sebelum glemer ar..... dan tak silap aku bini dia tua 10 tahun daripada dia. Kira kalau umur dia skarang 42 tahun bini dia skarang ni umur 52 tahun ler !! OMG....!! huhuhu....untung nasib ko....dapat laki ensem you !! dia ada dua anak sorang laki sorang pompuan. aku tengok muka anak laki dia.....lebih kurang umo aku juga....20 an da sekarang. very the ensem.....macam bapak dia gak. tak mustahil satu hari nanti, kuah akan tumpah ke nasi nanti hahaha......

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com