Wednesday, February 29, 2012

Am I Confident?

konpiden.....huh apakah itu? aku kenkadang terpikior....adakah aku ni orang yang ada konpiden level yang tinggi.....tapi bila aku banding dan renungkan balik diri aku yang dulu dengan sekarang aku dapati manyak bezanya aku dulu dan skarang.....

kalu nak beza la aku zaman skolah dengan aku zaman universiti ni bagai langit ngan bumi gitu.....maybe aku ni bakal cikgu....jadi kalu depan anak murid pun aku terkemut-kemut nak bercakap mesti orang tak kan respect punya....dulu masa zaman aku muda rumaja tuh....aku ni xdala mesra alam ngan orang sangat....aku pepilih kawan gak.....and badan aku pun lebih besar daripada orang lain jadi susah skit la nak dapat kawan.....tapi nasib bek aku pandai....ahahah.....bila dalam kelas asyik dapat nombor 1 ramai ja yang nak datang berkawan....syukur alhamdulilah la waktu tu.....

tapi no point gak la.....just nak kawan ngan aku sebab nak amik kesempatan.... yela bila kawan ngan aku....xpayah sesusah wat kerja skolah....copy and paste ja yang aku....dan elok la aku plak jenis yang susah nak menolak....bagi je la orang meniru.....kalu aku salah.....suma yang tiru tu salah. padan muka.....!!

thats why masa kat skolah aku lebih manyak kawan budak laki daripada budak pompuan....berkawan dengan budak laki ni senang. mulut diorang tak manyak ngumpat berbanding ngan bebudak pompuan. pa yang depa nak cakap depa cakap berdepan....aku lebih suka cara depa tu. aicheh....da out of topik nih....

about the konpiden.....aku dapat konpiden aku masa form 5. lepas join teater and aku dapat pelakon terbaik perlis.....memang aku leh merasa pemes jap masa tu. cecikgu pun kemain sayang kat aku masa tu.....seronok sangat bila depa beri kepercayaan train bebudak junior dan wat skrip.....even bila aku pi wat ros kat skolah aku dulu pun im still well known as a good actor....kembang beb....

so bagi aku teater memang leh naikkan konpiden level murid. patut diterapkan di setiap skolah.....bila aku naik form 6 tu...aku jadi satu satunya pengawas pompuan dalam kelas aku......yela dak kelas blakang sapa nak lantik jadi pengawas ye tak.....and being a head prefect memang satu benda yang watkan aku bangga. i gain my self konpiden dengan badan pengawas.....seronok bila boleh buli bebudak junior dan kenal ngan adik adik lower form aku....diorang hormat aku dan aku hormat diorang dan alhamdulilah masih kekal hingga kini.

secara jujur aku nak komen diri sendiri.......ya i got big size body...obessiti girl. aku tahu hakikat tu....sapa tak mo kurus beb...suma nak cantik...aku sendiri pun nak....tapi it doesnt mean aku xda konpiden diri bila saiz aku besar....cuma kalu aku nak banding diri aku dengan beberapa manusia yang juga bersaiz besar yang pernah aku kenal mungkin peratus konpiden aku agak rendah berbanding mereka. aku memang tabik spring kat sesapa yang berbadan besar tapi mampu dressing dengan voguenyer.....aku tahu badan aku besar jadi aku tak brani pakai baju yang berpesen-pesen sebab it will make my body look bigger, so baju aku hanyala baju benggali tu dan tudung labuh aku 24 jam....even kalu aku turun kl pun aku pakai camtu....ada aku kessah>>>??

bagi aku la cmna aku pakai pun it doesnt metter yang penting aku tutup aurat daripada aku pakai baju berpesen yang susah gila nak bernapas dan menampakkan lapisan lapisan lemak tu.....thats being hipokrit actually....just enough to be myself......tapi mak aku plak cakap bila da pakai baju punjabi gini im not enjoying myself as teenagers.....betul la plak.....memang tul la aku tak merasa pakai baju glam glam camtu.....i dont even have a jean....ermm.....perluka aku ubah image ni....i;ll think about it.....but for now it doesnt bother me.

and lagi.....aku terkejut bila sahabat aku yang berwajah handsome, mempunyai ramai peminat, cara pembawakan diri dia juga menarik dan sentiasa wat orang senang bila berada di sekelilingnya bak kata orang dia ni ada pakej la.... rupa-rupanya seorang individu yang kurang keyakinan diri....salah rupanya teori aku yang orang kurang keyakinan diri ini hanya ada pada orang yang tiada rupa dan tubuh badan yang menarik.....tak sangka sahabatku yang seorang ni juga begitu. aku selalu cuba bantu dia....dengan beri dia semangat mengatakan dia sentiasa boleh dalam melakukan apa saja yang dia nak....sememangnya dia perlukan sokongan.....

jika nak dibandingkan aku dengan beberapa kawan aku yang lain..... alhamdulilah rupanya aku punya keyakinan diri yang tinggi. ramai yang cakap dari corak aku bercakap.....dan cara aku buat persembahan di depan....i look very confident with myself.....tapi itu kata orang...tapi hakikatnya aku hanya berpura-pura....ive pretend to be confident actually so that people around me selesa ngan aku....kalauu aku sendiri cam ikut ja petunjuk orang or....xda alasan dan idea sendiri no point la aku belajar kat universiti......

buat masa skarang.....i love to be myself....and my confident level masih berada pada tahap memuaskan....dan aku tak cakap konpiden level aku tinggi kerana aku masih tidak dapat menyamai beberapaa rakanku disini yang sememangnya aku hormat bukan kerana cara percakapannya sahaja tapi cara dia melayan orang lain, membawa diri, memimpin, bertanggungjawab, berpakaian...... insyaallah bila aku dah jadi cikgu nanti....aku mampu menambah konpiden diri aku ni...

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com