Wednesday, February 29, 2012

My Favourite Anime


SLAM DUNK.....memang anime yang aku paling minat. sampai watak hanamichi sakuragi tu boleh dibawak sampai ke mimpi....huhuhuh. memang suka layan citer nih sebab watak hanamichi yang bengap nak mampos tu tapi sangat berusaha untuk belajr tentang bola kerajang. aku pun sebenarnya tak tahu sangat apa itu bola keranjang tapi bleh ja layan citer ni sebab watak-watak dier kelakar dan menarik. eheheh....watak dalam anime ni yang aku paling suka ofcourse la hanamichi. selain tu aku minat watak mitsui....dier tenang ja tapi waktu hampeh hampeh gak mamat ni. then aku minat watak sendoh....sendoh ni cam blur skit watak dia ahahaha....tapi cool giler. watak kaede tu pun ok cuma tak berapa berkenan sebab terlalu control macho....ehehehhe. si gorilla (akagi) huhuhhuh......nehi !!!


DETECTIVE CONAN......aku tak pernah layan komik dia pun sebab tak pernah beli. tapi selalu layan dekat tv.. rasa seronok bila tengok conan selesaikan setiap masalah jenayah yang ada. sapa yang suka siri penyiasatan suka la citer cam conan nih.... tapi seriously memang menarik sebab setiap kes yang disiasat susah nak diteka siapa penjenayahnya. Kenkadang tu ingatkan orang ni yang jahat suddenly orang lain plak yang jahat. huhuhu menarik......!!


Mama.....mama....saya pun nak macam kondo...ahahaha kelakar siot citer hagemaru nih. dulu aku ingat sinchan la kartun paling kelakar tapi rupanya ada lagi kelakor... ehehehe.... mana tak sakit perut nengok hagemaru ngan family dia yang sangat pelik dan kedekut tahap gaban nih.... dah tu watak dier memang leh wat orang gelak.


huhuhu.....dah besar-besar gini pun aku masih leh layan sinchan sebab suka nengok gelagat dier. dan kat umah aku manyak giler komik sinchan ehehhe.... tapi kan manyak gak orang cakap kalau biar anak-anak melayan sinchan nih, bimbang takut anak-anak buat perkara tak senonoh macam sinchan buat tu (pakai baju dalam kat muka tuk wat topeng ehehehe....) tapi bagi aku la kalau mak bapak pandai kawal dan bleh explain dan bagi nasihat yang ok watpa nak takut....kalau bebudak tu suka nengok sinchan biar la.... kalau disekat kang memberontak plak diorang. apapun, aku yang dah tua ni pun masih suka sinchan apatah lagi bebudak eheheh.......


What will you do if your right hand turn into a cute little girl who is your secret admirer.....intersting kan?? memang menarik. memula sangkut dengan komik midori no hibi ni ialah bila aku start baca siri ni kat komik kreko. then bila baca asa cam seronok dan mula ikuti. pastu bila dah abis siri komik ni kat kreko try cari versi anime sebab selalunya live action anime is better than comic kan.... ya its true memang versi anime lebih best daripada manganya. eheheh.....seronok tengok midori cuba wat shinji jatuh cinta dengan dia dan sentiasa berusaha untuk tak menyusahkan shinji...romantik tu....huhuhu


Jojo bizarre adventure atau penjelajah jojo.....anime ni mungkin xdala pemes sangat....mungkin xda orang tau pun....tapi sapa yang ikuti nih tahu la betapa bestnyer anime nih....perjalanan atau pengembaraan jyotara, datuknya joseph joestar dan kengkawan dia polnaref, abdut, kakyoin and iggi mencari penawar tuk ibunya yang sakit kerana buatan dio....pontianak yang sejak keturunan lagi membenci keturunan joestar nih....so sepanjang perjalanan tu manyak la depa jumpa pelbagai kroni dio


Suka nengok fruit basket nih sebab kartunnyer yang kaawwaaaiii.....(comel)citer ni ada kaitan ngan zodiak....keluarga sohma ni yang suma keturunannya disumpah menjadi 12 zodiak cina.....then satu hari mai la sowang pompuan bernama tohru honda yang ngah kesempitan dan jadi la orang gaji kat umah keluarga sohma ni....baru dia tahu lelaki pujaan hatinya itu rupa-rupanya disumpah menjadi tikus ehehehe.....


No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com