Wednesday, February 29, 2012

FESTKUM 2010 (A Great Memories)



 Da lebih seminggu FESTKUM melabuhkan tirai dan aku baru terbuka hati nak tulis pas nih ahahah baru datang itu mood da....walaupun boria universiti aku UPSI tak menang apa apa (yang bagi aku suma tu satu penipuan dan perancangan besar oleh pihak penganjur) aku sangat berseronok di negeri kelahiran aku PERLIS INDERA KAYANGAN. FESTKUM kali ni ialah penyertaan pertama aku dan dibuat di negeri asal aku perlis. Banyak dugaan sebenarnya sepanjang festival ini. Tapi ada aku kesah? ahahah yang hado....!! Sebelum dan selepas FESTKUM ni pun manyak dugaan yang aku terima. Dengan aku beberapa kali kena tukar pelakonnya, dengan berapa kali kena tukar skripnya....dengan aku duduk umah sensorangnya....dengan mak dan adik adik aku kena mai dari jauh temankan aku kat rumahnya.....dengan dipandang rendah oleh yang lain-lainnya tapi tu tak melemahkan semangat aku, vivek dan abang azri. Yang penting bila dah sampai perlis aku cuma nak buat yang terbaik.





Banyak diantara bebudak UPSI yang join FESTKUM ni xnah sampai perlis jadi secara tak lansungnya aku melantik diriku sebagai tourist guard ahahaha.....tapi nak dijadikan citer nasib malang bebudak nih kami telah mendapat seekor( aku menggunakan seekor kerana perangai dia tak macam orang) pakcik bas yang sangat sangat sangat hampeh. Dia bleh bagi alasan dia tak nak bawa kami jalan2 di luar perlis. Suma kena ikut mood dia ja.....dah tu siap warning lagi dia xkan bawak gii tgk memember event lain kat uitm n uum plak sbab katanya buang masa. Amboi banyak cantik muka ko (yang dah memang huduh tu) Mungkin ada yang mengadu kot kat pengurusan pakcik tu telah bertukar menjadi baiknya tapi idak ler baik sangat hahahaha......
Dan aku alhamdulilah festival dibuat di negeri aku perlis jadi aku bleh la gak bawa kawan kawan aku ni jenjalan sekitar perlis, walaupun aku tahu ada yang kecik ati dengan tindakan aku ni. tapi nak buat camna. aku cuma ada keta kalau aku ada lori kompom aku akan bawak semua.


Gambar diatas ialah ketika sedang menikmati seafood di kuala perlis, abang azri, adik aku (baju kuning) dan ijie. G ni aku tak kenal pun sebelum ni. tapi sebab dia selalu usik aku masa latihan kat panggung budaya so jadi kenal. lagipun dia banyak beri tunjuk ajar untuk team sketsa aku dan dah jadi cam terhutang budi plak aku dengan dia. so aku bawak la mereka ni tuk melantak seafood di kuala perlis.....alhamdulilah sedap plak melantak malam tuh. nasib bek sedap ehehee....!! tatkala sahabat-sahabat kat kolej unimap menikmati makan malam yang tak sedap malam tu aku, abang azri, vivek, ijie dan zakwan makan dengan sangat mewah. Kesian plak aku dengar bila diorang cerita pakcik tu bawak diorang makan kat tempat yang tak sedap lagi mahal....jadi kegembiraan aku malam tu aku tak cerita kat sesapa pun. Just diorang tahu aku keluar makan di kuala perlis saja.


Yang atas ni ialah hari kemuncak.....ari persembahan....camno? vogue tak cek? ada ala-ala angelina jolie tak? ahahaha....!! aku cuma buat yang terbaik pada hari tu.....Paling aku bersyukur mak ayah tok dan adik adik aku datang memberi sokongan kepada aku dan team2 aku yang lain.....love you all !! ini memberikan aku lebih semangat untuk membuat yang terbaik. Peliknya bila aku dah terbiasa kat pentas perasaan takut dan gementar yang sebelum ni ada dah hilang dan aku mampu jadi seperti apa yang watak aku nak dan alhamdulilah persembahan kami mendapat pujian ramai. termasuk pasukan boria yang bagi aku sangat menggugat universit2 besar yang lain. ramai peserta dari universiti lain datang jumpa ngan aku cakap yang UPSI punya boria best. even LO kami pun si Dini ngan Niza cakap yang diorang turut kembang bila LO2 yang lain puji team UPSI. Tapi puji bagai nak rak pun kalau ada konspirasi sampai kiamat pun tak menang. Bagi aku sangat tak adil bila pasukan yang menang (biarlah aku rahsiakan universiti mana) membuat persembahan yang sangat biasa, lagu yang tak sedap, dan tarian normal dinobatkan sbagai juara. Bagi aku PASUKAN BORIA UPSI tetap yang paling best !!



No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com