Wednesday, February 29, 2012

Pakcik- Pakcik Yang Handsome



Pakcik yang pertama ini ialah CLINT EASTWOOD.......yang lahir pada tahun 1930 dan ofcourse aku time tu ada kat alam mana ntah....even mak bapak aku pun lum idup lagi......pakcik ni aku kenal dia versi tua dulu.....dia yang berlakon dan mengarah filem " Million dolar baby" tu......ala cerita peninju pompuan tuh.....and suddenly satu hari ayah aku soh cari satu crita koboi dia berlakon....tajuknya " The good, the bad and the ugly " Bila tengok pakcik ni versi muda aku jadi tergoda plak sebab handsome beb....!! Macho kemain....dan aku paling suka dengar suara dia yang cool siot.....!! Dan skali pandang aku nengok muka dia ada cam muka david beckam la plak.....so beckam kalo ko nak tengok your future face.....ko tengok la muka pakcik clint eastwood nih.......


Pergh....!! handsome betul pakcik nih.....namanya ALAIN DELON....seorang pelakon perancis....aku tak kenal sangat pun....cuma aku pernah tengok satu iklan minyak wangi muka dia......dalam ati cakap "ensemnya mamat nih....." aku try cari dalam internet skali dia lahir tahun 1935 da.....maknanya dah pangkat atuk aku dah ni hahaha.....tapi apa pun memang ensem la pakcik ni.....



Aku dah lama kenal ELVIS PRESLY....ye la satu dunia kenal dia dan tahu lagu dan kisah hidup dia......dia lahir tahun 1935 dan mati pada 1977. Bagi aku pakcik elvis ni tak adala handsome sangat tapi dia ada a "preety face" yang menjadi daya penarik untuk diri dia. Masa kecik2 aku tak paham napa cara dia menari pelik semacam ja tapi rupanya tarian dia tu la yang menjadikan dia popular dan lain daripada artis hollywood yang lain.....


JAMES DEAN.....handsome woo....!! kalau pelakon zaman sekarang aku samakan tahap kehenseman dia ngan zac afron la.....ni pelakon pujaan ramai nih....tapi sayang mati muda......dia lahir tahun 1931 tapi mati masa umur 24 sebab eksiden.....jadi x banyak sangat la filem yang dia berlakon tapi walaupun dia mati awal.....terkenal gak pakcik ni kat hollywood sampai sekarang sebab kehenseman dia tahap gaban ni la.....


Cantikkan mata dia....?? Rasa bleh cair ja bila tengok lelama....Pakcik di atas ialah JEFFERY HUNTER...Aku tak pernah dengar pun sebab mungkin tak berapa nak popular hehehe.....Pakcik ni seangkatan ngan John Wayne ( hero filem koboi) sebab dia manyak berlakon filem koboi cam West Side Story....zaman tu kan filem koboi glemer jadi manyak la dia berlakon filem koboi dari filem moden.....and unfortunately pakcik ni pun kiok agak muda di usia 42 tahun akibat strok..... (1926-1969)


MARLON BRANDO......ni kira brad pitt zaman 50an ar.....sebabnya kemachoannya di serlahkan di dalam filem....kira dalam filem pun masih nampak macho la....and i really like his flirtatious eyes....very the menggoda !! And he is a good actor also... manyak berlakon dalam filem2 best cam superman dan The godfather. Dan seperti bleh dibaca di atas dia lahir pada 1924 dan mati pada 2004


Most of all.....i like his eyes......for me he had the most sexy eyes in the world....the one and only pakcik RICHARD GERE...!! Filem dia yang aku suka ofcourse la Pretty woman yang dia berlakon dengan julia robert tuh.....and Hachiko filem tentang sekor anjing nama Hachiko. Lakonan dier tak adala best sangat pun tapi kekontrolan kehenseman dia di dalam filem tu membuatkan aku nak tengok filem dia sampai abis.....



ANTONIO BANDERAS......miamor...!! Aku suka pakcik nih..!! Macho yang amat. Very very the cool and very very the sexy. Sexy tu abstrak...camtu gak ngan hensem ni tapi bagi aku pakcik ni sangat sexy....tergoda aku....kalau la dia 30 thun lebih muda da lama aku pi sepanyol mengorat hahahah......Dia la yang berlakon crita zorro ngan desperado....dan aku teramat suka watak puss in the boot dalam filem shrek tuh.....dan dia lah tukang suaranya.....



Aragon ku......!! Aku sebagai peminat setia siri Lord Of The Ring memang kenal ngan pakcik ni....tapi time tu aku tak tahu apa nama betul dia.....jadi tetiap kali nampak dia kat tv aku panggil dia aragon ja iaitu nama watak dia dalam LOTR.....Nama betul pakcik ni ialah VIGGO MORTENSEN.....adeh tensen aku nak menyebut nama dia la....tapi apa pun pakcik ni memang hensem walaupun dia lahir tahun yang sama dengan mak aku (1958)



Ha....ni dah start masuk ke era pakcik-pakcik alaf baru....maksud aku pakcik2 yang masih lagi berlakon watak2 muda walaupun mereka ni layak digelar pakcik dah....tapi tak apa janji handsome you.....!! Pakcik kat atas ni ialah hero yang menambat aku dengan wajah lembut dan romantiknya iaitu KEANU REEVES.....Lahir pada tahun 1966. Hero filem matrik yang aku rasa suma orang yang lahir tahun 80an dan 90an akan kenal dia sebab memang zaman dia glemer time tuh......I think he got a very unique face....very soft and very the jambu



Pakcik TOM CRUISE (lahir 1962....korang kira sendiri umur dia) start aku tengok filem hollywood dan sebelum aku kenal hero-hero yang lain aku dah minat kat dia dulu. Sebabnya bagi aku dia yang paling handsome dari suma hero yang lain.....tapi lama-lama bila dah kenal sorang-sorang hero hollywood yang lain pakcik Tom ni idak ler aku anggap manusia paling ensem kat muka bumi ni da....hahaha....tapi memang dia handsome pa....hero filem twilight tu pun aku rasa tak leh celen dia sebab memang dia da ada suma kelebihan yang suma laki nak....(maybe tinggi la kurang sikit) Tapi camno pun.....manusia akan tua dan pakcik Tom ni pun dah masuk ke kategori pakcik.....hahaha...


Kawan-kawan aku musti bengang giler sebab masukkan pakcik BRAD PITT ni dalam senarai pakcik aku....hahaha....tapi nak wat camno dah memang dia layak digelar pakcik dah......dia lahir tahun 1963....ha so? bukankah layak dipanggil pakcik?? hahah....tapi apa pun dia lah jejaka mat salleh pertama yang membuatkan aku angau di zaman persekolahan aku dahulu....aku tergoda di saat melihat senyuman dan mata dia yang comel itu.....


Hahahha......walauapapun ada di antara pakcik-pakcik yang diatas telah gol dan bakal gol aku rasa mereka suma ni dah rasa zaman kegemilangan dimana digilai oleh ramai wanita dan aku generasi baru ni pun masih merasakan they got a very great face ciptaan tuhan suma nih......well this is just for fun....i just like to watch something adorable like them......

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com