Wednesday, February 29, 2012

Para Mujahidin

















Aku tak mampu nak cakap apa melainkan melaungkan takbir allahhuakbar..... allahhuakbar.... alllahuakbar..... memang kagum sungguh dengan kekuasaan allah. Alangkah agungnya seorang yang syahid… Di akhirat dia memperoleh kebesaran luar biasa. Dia tidak meninggalkan dunia ini kecuali dengan barisan yang mulia. Manusia menangis, sedangkan syahid tersenyum…Kegembiraan melihat tempat tinggalnya di syurga mengukir senyum di bibir sang syahid, seperti yang kita lihat para Syuhada Gaza ini. Kat dunia lagi tuhan dah tunjuk kalau beradad di jalan yang benar allah dah janjikan syurga. Rasa macam seronok melihat para shuhada ni....tenang ja jiwa. Ada setengah tu badan da hancur tapi muka masih lagi sempurna. Allahuakbar.....tapi ni cuma sebahagian. banyak lagi para syahidin, para mujahidin dan para shuhada kat luar sana tu. Bila la diorang ni nak boleh hidup dengan aman tanpa sebarang provokasi...?? hmm....entahla







Aku macam dah muak tengok umat islam kena tindas. Dibuat macam anjing. memang dajal sungguh us dengan israel nih. tapi aku nak wat camna untuk membantu. setakat kalau ada tabung untuk mangsa perang gaza dan iraq tu boleh la aku huloq duit tapi rasa cam tak cukup tuk membantu saudara seagamaku nih....aku rasa sedih bila tengok umat islam macam ni...tapi yang aku paling tak tahan bila tengok budak budak yang tak berdosa hancur badan tak da kepala mati sebab peperangan ni....dan budak budak kat palestin tu pun dah macam lali dengan semua ni....kalau kat malaysia ni bila tanya bebudak nak jadi hapa bila besar....jawapannya standard ar nak jadi doktor cikgu atau peguam tapi diorang ni bila ditanya diorang nak jadi pejuang untuk islam. dah memanng di set kan otak mereka untuk berkorban untuk islam. mana tidaknya, bebudak ni semua dah trauma, melihat keluarga mati depan mata. aku pernah baca yang kaum wanita kat sana nak melahirkan anak-anak untuk berjuang untuk islam. dan kaum lelaki kalau boleh mati dalam keadaan syahid tu adalah satu nikmat kehidupan. Doakanlah semoga saudara seagama kita nih....dikurniakan tuhan keamanan yang walaupun seketika tetapi cukuplah untuk diorang merasa yang mereka ini berada di dunia allah.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com