Wednesday, February 29, 2012

My Favourite Drama All The Time





MY BOSS MY HERO.....ha....ni la drama jepun yang paling sempoi sekali....setakat la ni tak da sapa la kot yang bleh lawan.....memang minat gila lah kat drama nih sebab yang berlakonnya cik abang aku ahahahah.....kenal dia pun melalui drama nih..... hensem sangat nagase dalam drama nih. Bagi aku watak ketua mafia yang bengap sampai nak mengira pun tak tahu tu....cuma nagase sahaja yang mampu bawa....hero lain rasa tak jadi kot. Jalan cerita dia menarik dan lawak dia memang buat orang sakit perut la tengok. Heroin dia pun cute and second hero dia pun super cute.....eheheh 5 bintang tuk citer nih







GREAT TEACHER ONIZUKA.....ni kira drama all time peberet aku la. Drama ni start main kat tv kalau tak silap aku masa aku darjah 4 kot....masa tu tak tau apa lagi ehehe hero dia nama apa pun tak tau masa tu.....so lepas tu bila dah makin besaq tengok cerita ni kat kedai rasa macam pernah tengok (memang pernah tengok pun) so beli la bok balik....sampai sekarang da jadi addicted. da banyak kali tengok pun tak jemu-jemu. Manada cerita yang cikgu sekolah kemain samseng....ngajor dalam kelas pun tak macam ngajor...dah la tu suka pau murid-murid dia and gila pompuan lak tu.... ahahaha....tapi cerita ni sebenarnya banyak pengajaran.....cam nagase gak watak onizuka ni cuma takeshi sorimachi ja yang bleh bawak....yang len tak best.




ER.....drama perubatan yang aku sangat minat dari kecik sampai besor. Tapi dia dah abis da la. da tak ada musim baru. kalau mengikuti cerita ni boleh nampak perubahan muka pelakon dia daripada musim pertama sampai musim akhir. kat malaysia nih situasi sebenar kat wad kecemasan tak da la kalut cam dalam siri ER ni....aku pernah alami sendiri....tenang semacam ja...siap doktor tu boleh minum kopi lagi sebelum operate patient. Tapi tak tau la samada kat amerika pun tak camtu....suma ni cuma dalam drama ja....hmm entahler... dalam ER ni watak doktor yang aku paling suka ialah doktor john carter yang cute miut tu dan doktor Luka. Both of this character memang best sebab nampak cool giler bila mengoperate dan yang penting sekali HENSEM ahahaha.....




ZETTAI KARESHI.....citer ni antara citer jepun yang aku suka...jalan citer dia lain daripada yang lain. Cerita tentang sowang pompuan yang tak da boypren kemudian dia beli robot untuk dijadikan boyfriend. Nak jadi cerita, robot tu pulak jatuh cinta dengan dia....camna tu? tak ke haru? ehehehe.....heroin dier nih cute jer...suka tengok tapi hero dia super cute....wawawawa.....memang sepanjang citer ni berjalan mata dok tertumpu kat hero dia ja....comel giler...huhuhuhu




SUPERNATURAL.....siri ni aku baru ja ikut sebenarnya. dulu tak tahu pun adanya siri omputih nama supernatural nih....tapi pas sekali tengok kat rumah sepupu aku rasa best plak citer nih....citer tentang buru hantu...best tu....!! dah tu plak ada dua hero macho...sam and dean withchinski (lagu mana heja tak tau) tapi mata lebih tertumpu kat dean la...sebab mamat nih memang sempoi dan gila-gila. adik dia plak lebih pendiam dan cool sebab tu selalu kena buli.....




NUR KASIH.......dRAMA melayu pertama yang aku ikut dari mula sampai la ke habis. aku ni plak bukan la yang jenis melayan drama melayu sebab aku tak tau pun drama-drama melayu yang ada kat tv malaysia ni....sebut pi la drama apa pun memang tak tau....tapi mai tang nur kasih ni....memang aku layan....sampai meleleh ayaq mata tengok citer ni tau...eheheh....jalan cerita dia pun bagus....ada unsur islamik.... pelakon dia pun bagus-bagus....patut lebih banyak la drama melayu lagu ni tak ada la sterotaip macam yang lelain....bebalik anak orang kaya cinta anak orang miskin dendam pastu bunuh-bunuh...jap baik jap jahat jap ilang ingatan....huh namapun drama melayu....lagu tu ar....




HANA KIMI.......ada dua version hana kimi....jepun dengan taiwan tapi ofcoz yang jepun lagi best sebab lagi gila-gila. yang taiwan tu slow skit. pelakon jepun oguri shun ngan ikuta toma nih lebih mantap daripada wu chun dengan jiro wang. jalan citer jepun pun lebih menarik. And dengarnya korea pun ada version hana kimi plak dah.....aduh aduh. hana kimi ni antara drama yang aku minat. sebab boleh buat aku gelak and menangis at the same time. start nengok drama ni la aku start minat oguri shun, ikuta toma ngan hirokita maki. citer budak pompuan masuk sekolah budak jantan ni jarang-jarang dibuat kan....tapi bila dah buat tu kelakar gak....




MY LOVE PATZI......comelnyer Jang Na ra. Satu-satunya drama korea yang boleh masuk ngan kepala hotak aku. selalunya drama korea ni jiwang sikit tak macam drama jepun. so i premer japanese drama than korean. Selalu orang suka korea sebab hero dia hensem tapi mau hensem berlakon keras nak mampos bek tak payah berlakon. Harap muka ja lawa. Tapi cam hero jepun nih....diorang hensem and at the same time they can act. Thats why i prefer them...eheheh back to the topic. Sapa tengok my love patzi ni suma kata best sebab citer dia ala-ala cinderella la...eheheh. Aku start minat hero dia kim rae won pas tengok citer ni ar. Jang na ra tu memang da minat lama sebab dia cute sangat....asa cam nak cubit pipi dia tu.




GOKUSEN......Fight oh......oh..!! ahahahha....ni dialog popular gokusen ar. Citer ni adik badik GTO gak dimana bebudak sekolah ni yang kelas belakang dan tidak dipedulikan oleh guru guru lain tetiber dapat cikgu kelas yang ganas dan pandai lawan. tapi bezanya cikgu ni pompuan dan cucu yakuza ja. Ada 3 siri gokusen ni dan suma best tapi yang paling aku suka ialah gokusen 1. sebab jalan cerita dia lebih fresh....dan yang jadi cikgu tu memang lawa dan sempoi gila....eheheeh...cerita ni memang berikan inspirasi untuk aku jadi guru yang baik. kan best kalau aku pun leh jadi cam yankumi tu....ehehehe




THE NANNY.....citer ni aku baru layan tahun lepas....asanya dah pernah main kat tv tahun awal 90an. tapi masa tu aku kecik lagi jadi tak tau apa sangat. tapi bila layan balik kat hallmark channel tu asa cam citer nih best plak. Heroin dier tu fran fine tu cantik tapi bodoh skit dah tu plak anak dara tua dan kira nak kawin ja.... ehehehe....kelakar nengok cara dia layan bos dan anak bos dier pastu mai plak mak dia yang selalu bedal makanan umah bos dia...ahaha kelakar....kalau balik umah... memang selalu layan la citer nih...ehehe




HANA YURI DANGO..... Oh....Hanazawa Rui....aku cinta padamu...ahahah.watak oguri shun sebagai hanazawa rui tu memang memikat kalbu ar....dan heroin dia sangat cute dan pandai berlakon. Kengkawan aku manyak minat kat si domyouji tu....tapi aku plak selalu lain daripada orang...aku skit tak berkenan kat mamat tu....lagi tertawan dekat hanazawa rui lagi....nombor dua pun bukan domyouji...baik watak akira tu lagi. ahahahha.....Kalau tak silap citer nih jepun punya meteor garden tapi aku ada gak baca yang meteor garden tu sebenarnya adaptasi daripada komik jepun. so tak tahu ar....tapi kalu nak banding yang taiwan dengan yang jepun sedap yang jepun lagi sebab jalan cerita dia berbeza dan lebih maaannntttooopp......!!! tapi ada gak versi korea kan....boys over flower....aku dah layan cerita ni. tak best sebab heroin tak lawa...dan nampak tua...walaupun keempat-empat hero hensem tahap gaban tapi bab berlakon memang failed. keras nak mampos....harap jual muka ja....




SMALLVILLE......citer superman versi moden. citer ni start main masa aku dok sekolah dulu....masa season 1 sampai season 4 tu kira tak pernah miss la tapi bila dah start masuk universiti dah tak tahu pa dah jadi kat citer ni...tapi memang suka la...sebab menarik melihat clark kent yang hensem itu direject lana lang yang cun melecun itu untuk gi kat si lex luthor yang botak (botak tapi ensem).




HEROES......crita superheroes yang lain daripada yang lain....seronok juga tengok manusia yang ada superpower gini....kan best kalau aku pun ada....tapi kalau ada kan aku nak amik kuasa si claire bennet tu....best woo bila boleh automatically cure bila cedera ka hapa....watak yang palling aku suka dalam siri ni ofcourse la peter petrelli. setakat sekarang aku masih mengikuti semua episode heroes yang ada....makin berkembang cerita ni...banyak watak baru dan power baru yang diperkenalkan....so rasanya its getting interesting.

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com